Kolejnictwo – naprawa maszyn kolejowych


5
(13)

Naprawa maszyn kolejowych – jak to robimy

Kolejnictwo każdemu kojarzy się głównie z pociągami, jednak niewiele osób wie, że istnieje sporo innych maszyn, poruszających się po szynach kolejowych. Wymagają one, podobnie jak pociągi i wszystkie inne maszyny na świecie, naprawy i regeneracji.

W naszej firmie zajmujemy się szeroko pojętą naprawą wszystkich elementów hydrauliki siłowej w maszynach kolejowych. Jedną z naszych największych zalet jest kompleksowość. Mianowicie chodzi o to, że dzwoniąc nas masz gwarancję, że wykonamy całą usługę od podstaw, aż do momentu, kiedy maszyna kolejowa będzie w pełni sprawna.



Mobilny serwis – szybka i fachowa pomoc podczas awarii kolejowych

Chcemy, aby każdy dokładnie wiedział, jak wygląda współpraca z nami i czego można od nas oczekiwać. W pierwszej kolejności, po kontakcie telefonicznym z klientem i ustaleniu terminu przyjazdu, wysyłamy serwis mobilny maszyn budowlanych i kolejowych, aby na miejscu dokładnie sprawdził i zdiagnozował problem.

Ogromną zaletą mobilnego serwisu maszyn kolejowych jest fakt, że dzięki niemu jesteśmy w stanie usunąć niektóre usterki na miejscu. Takie rozwiązanie jest idealne dla wszystkich. Jednak, nie zawsze jest to możliwe. Podczas trudnej pracy wiele elementów ulega poważniejszym uszkodzeniom i wymagana jest regeneracja, a czasem i wymiana.


Jeśli ustalimy, że nie uda nam się naprawić maszyny na miejscu, natychmiast informujemy o tym klienta. Przedstawiamy także naszą opinię o tym co jest zepsute i jakie prawdopodobne czynności regeneracyjne będzie trzeba wykonać. Co dzięki temu zyskujesz? Przede wszystkim czas, dużą oszczędność czasu. Zastanów się, jak mogłoby to wyglądać, gdybyś nie miał do czynienia z serwisem mobilnym i sam na własną rękę musiał diagnozować problem, a następnie dostarczyć część wymagającą naprawy do serwisu. Wszystko przesunęło by się o dzień, dwa, a nawet więcej. Każdy dzień, kiedy maszyna nie pracuje, oznacza utratę zarobków – maszyna nie zarabia na siebie i na firmę. Przy inwestycjach jest jeszcze sprawa terminów, których niedotrzymanie może wiązać się z poważnymi karami finansowymi.


Zawsze w interesie klientów. Regenerujemy, a nie wymieniamy, elementy hydrauliki siłowej w maszynach kolejowych

W przypadku konieczności naprawy w serwisie, to nasz przedstawiciel mobilny natychmiast po otrzymaniu podzespołu, dostarcza element do bazy. Nie ważne co to jest: pompa hydrauliczna, silnik hydrauliczny czy rozdzielacze. Zawsze dokładnie diagnozujemy problem, aby móc przedstawić ostateczną wycenę klientowi.

Jedną z naszych myśli przewodnich jest „regeneruj, nie wymieniaj”. Wymiana to zawsze ostateczność, ponieważ jest dużo bardziej kosztowna niż regeneracja. Nasza firma w każdym momencie dba o swoich klientów, dlatego niemal zawsze zostają oni naszymi stałymi klientami – bo wiedzą, że dbamy o ich interes.


Wycena w kilku wariantach

Po diagnozie przestawiamy klientowi możliwy budżet w kilku wariantach. Doradzamy, co jest lepsze, w co warto zainwestować, a czego lepiej nie robić. Przez lata nabraliśmy ogromnej wiedzy na temat różnych elementów hydrauliki siłowej i nie tylko. Dokładnie wiemy, w które części warto zainwestować, a gdzie nie trzeba przepłacać.

Naprawa hydrauliki siłowej w maszynach kolejowych

Po zatwierdzeniu wyceny na naprawę pompy hydraulicznej czy innych elementów maszyn kolejowych, przystępujemy do pracy.

Na miejscu posiadamy wszystkie niezbędne narzędzia, dzięki którym jesteśmy w stanie przeprowadzić pomyślnie regenerację każdego z wymienionych poniżej elementów hydrauliki siłowej.

W maszynach kolejowych naprawiamy:

  • pompy hydrauliczne,
  • silniki hydrauliczne (inaczej nazywane hydromotorami),
  • siłowniki hydrauliczne,
  • rozdzielacze hydrauliczne,
  • zawory hydrauliczne,
  • zamki hydrauliczne,
  • skrzynie biegów,
  • mosty napędowe,
  • kolumny obrotu,
  • reduktory jazdy (inaczej nazwane zwolnicą),
  • reduktory obrotu,
  • inne podzespoły hydrauliczne.


Dostępność odpowiednich maszyn i narzędzi to nie wszystko. Dokładnie wiemy, jak istotny jest czas w branżach budowlanych i kolejnictwie. Każdy dzień przestoju to ogromne straty, zwłaszcza kiedy maszyna, bez której cała praca stoi, jest niesprawna. Dlatego Hydroserwis jest wyposażony w spory zapas najbardziej popularnych część zamiennych, tak aby w możliwie najszybszym czasie dokonać wymiany, kiedy ta jest konieczna.


Co po regeneracji części hydraulicznych? Testy elementów hydrauliki siłowej

Najczęściej nie mamy na miejscu maszyny kolejowej, żeby można było zamontować naprawiony element i sprawdzić, czy wszystko działa dokładnie tak, jak powinno. Transport pociągu sieciowego, czy ciągnika szynowego zwykle jest niemożliwy. Na całe szczęście posiadamy specjalistyczne maszyny do testowania elementów hydrauliki siłowej.

Testy pomp hydraulicznych i innych części przeprowadzane przez nas mają za zadanie nie tylko sprawdzić czy część działa. Sprawdzamy wszystko w sposób odzwierciedlający ciężkie warunki pracy, w których maszyny kolejowe działają. Dzięki temu dokładnie wiemy, czy coś się nie rozszczelni pod większym obciążeniem. Jednym słowem u nas masz gwarancję, że naprawiona maszyna będzie działać jak należy. Należy się również odnieść do czasu. Jeśli dana część hydrauliczna znów by się uszkodziła, to generowałaby kolejne straty. Oczywiście inna firma wykona ponowną naprawę w ramach gwarancji, ale kto zapłaci za kolejne przestoje? Dlatego nie ryzykuj i skorzystaj z naszych kompleksowych usług. Jeśli nadal masz wątpliwości, to zachęcam Cię abyś zadzwonił do jednego z naszych stałych klientów i zapytał go, jak się z nami współpracuje.

Posiadamy tory kolejowe w siedzibie firmy do przeprowadzania wstępnych testów

Część maszyn kolejowych jest mobilna i można je przetransportować do siedziby firmy Hydroserwis. Postanowiliśmy stworzyć możliwość przeprowadzenia wstępnych testów takich maszyn jak koparki kolejowe, pojazdy specjalistyczne dwudrogowe (zgrzewarka, pojazdy do wywieszania sieci trakcyjnej), palownice.

Montaż naprawionych części hydraulicznych przez mobilny serwis maszyn kolejowych

Po naprawie i upewnieniu się, że wszystko działa jak należy, czas na montaż naprawionych części. Do tego przeznaczony jest mobilny serwis, który w możliwie najszybszym terminie udaje się do miejsca, gdzie znajduje się uszkodzona maszyna i tam montuje dany podzespół.

Na wszystkie nasze usługi dajemy 6 miesięcy gwarancji, aby klient mógł się upewnić, że naprawa jest solidnie wykonana.


Maszyny kolejowe, które naprawiamy. Od pociągu sieciowego, po koparki dwudrogowe

Pociąg sieciowy PS-00.M

Jest dwuczęściowym pojazdem kolejowym, napędzanym za pomocą silnika spalinowego o mocy 240 kW. Opisywany pociąg wykorzystywany jest do naprawy trakcji. Silnik zblokowany jest ze zmiennikiem momentu obrotowego oraz czterobiegową skrzynią biegów. Pociąg posiada urządzenia wykorzystywane przy naprawach trakcji. Jest to między innymi podest ruchomy oraz podest pomocniczy.

Uniwersalny ciągnik szynowy UCS-40.00

Podobnie jak powyższy pociąg i ta maszyna jest jednostką samojezdną. Ciągnik szynowy jest czteroosiowym pojazdem z napędem realizowanym na drodze hydrostatycznej. Przeznaczeniem tego pociągu jest naprawa i utrzymanie w dobrej kondycji urządzeń kolejowych sieci trakcyjnej. Jednym z jego licznych zadań jest wymienianie i naciąganie przewodów sieci trakcyjnych. Podobnie jak pociąg sieciowy PS-00.M jest wyposażony w platformy obrotowe, dodatkowo wyposażone w silnik spalinowy służący do zasilania silnika hydraulicznego.

Profilarka torowa tłucznia SSP2000

Jak sama nazwa mówi ta maszyna kolejowa zajmuje się wszystkimi czynnościami związanymi z tłuczniem, wykorzystywanym do wypełnienia przestrzeni między szynami kolejowymi. Profilarka zajmuje się wypełnianiem, równaniem i zamiataniem tłucznia w torze. Do tych działań służą mu liczne pługi.

Podbijarka torowa 08-32U (GSM622)

Maszyna produkowana przez Plasser & Theurer Austria. Zadaniem tej maszyny kolejowej jest wyrównywanie przebiegu i płaszczyzny toru kolejowego i rozjazdów przez podbicie. W przybliżeniu maszyna podbija tory, podsypuje i zagęszcza tłuczeń pod nimi. Dzięki temu tory znajdują się na odpowiedniej wysokości, a drgania i obciążenie przekazywane są na tłuczeń.

Zgrzewarka dwudrogowa torowa

Maszyny dwudrogowe mają możliwość poruszania się po drodze i torach. Zadaniem zgrzewarki torowej jest, jak sama nazwa mówi, zgrzewanie torów za pomocą kontaktu stykowego. Ogromną zaletą tej maszyny jest szybkość i mobilność. Dzięki systemowi dwudrogowemu bardzo szybko można zrealizować usługę.

Suwnica bramowa Geismar PTH-350

Suwnica kolejowa, nazywa często żurawiem portalowym, służy do układania lub usuwania szyn. Przęsła mogą mieć maksymalnie 30 m, a zaciski hydrauliczne służące do układania szyn zawsze poruszają się w tandemie.

Palownica dwudrogowa PV15RVR

Palownica dwudrogowa jest wyposażona w układ, dzięki któremu może poruszać się po drodze i po szynach. W podobny układ wyposażone są też zgrzewarki dwutorowe i koparki dwutorowe. Palownica z wyglądu przypomina koparkę, jednak zamiast łyżki wyposażona jest w urządzenie służące do wbijania słupów sieci trakcyjnych. Zaletą tej maszyny jest to, że wbijanie pali można zrealizować z torowiska kolejowego jak i nieutwardzonego podłoża.

Koparki dwudrogowe Liebherr A 900 C ZW Litronic, Atlas Terex

Koparki dwudrogowe, nazywane też dwutorowymi lub dwudrożnymi, charakteryzują się układem, który pozwala poruszać się im po drogach jak i po torach kolejowych. Zastosowań koparek kolejowych jest bardzo wiele. Od pozornie prostych czynności, jak profilowanie skarp i nasypów, przeprowadzenia przekopów, po bardziej precyzyjne prace, jak montaż nawierzchni kolejowych. Wykorzystuje się je także do wymiany szyn potokowych czy zwykłych podkładów. Dzięki takim dużym możliwościom koparki dwudrogowe są praktyczną i uniwersalną maszyną.

Te maszyny, mimo że należą do grupy koparek, wymagają większej wprawy oraz wiedzy w ich użytkowaniu.

Warto dodać, że koparki dwudrogowe można wykorzystać podczas prac na torach kolejowych, jak i torach tramwajowych.

Koparki dwutorowe, na tle innych maszyn budowlanych z tej grupy, wyróżniają się dużo lepszą jakością wykonania. Nic w tym dziwnego, skoro te maszyny mają dużo szerszy zakres działań, a warunki, w których muszą pracować są czasem skrajnie trudne.

Pozostałe maszyny kolejowe, których naprawą (i nie tylko) możemy się zająć, znajdziesz poniżej. Jeśli nie znalazłeś maszyny, którą planujesz naprawić, koniecznie do nas zadzwoń, na pewno uda nam się znaleźć rozwiązanie!

Jednostki kolejowe które naprawiamy i konserwujemy pod względem mechanicznym i hydraulicznym:

  • Pociąg sieciowy PS-00.M
  • Uniwersalny ciągnik szynowy UCS-40.00
  • Profilarka torowa SSP2000
  • Podbijarka torowa 08-32U (GSM622)
  • Platforma sieciowa PSG-20.00
  • Platforma do wyciągania sieci trakcyjnej PKS-20.00
  • Platforma PWM-15.01
  • Platforma z osprzętem 412 Za
  • Zgrzewarka dwudrogowa torowa
  • Suwnica bramowa Geismar PTH-350
  • Palownica dwudrogowa PV15RVR
  • Koparki dwudrogowe Liebherr A 900 C ZW Litronic
  • Koparki dwudrogowe Atlas Terex
  • Wagon towarowy 204Vb
  • Podesty ruchome PR-250
  • Pojazdy drogowo-szynowe Copma

Oceń naszą pracę

5
(13)

Hydroserwis
Hydraulika Siłowa
Mariusz Banat

32-733 Trzciana

Trzciana 163

NIP: 868 176 90 12

pon. – pt.: 7:00 – 17:00


Biuro Obsługi Klienta
Tel. + 48 888 864 248

Paweł Dyrdał
Tel. + 48 784 413 267

Biuro:
Tel. + 48 (14) 692 55 79
Od 7:00 do 15:00

Marta Banat
Tel. + 48 880 462 000

biuro@hydroserwishs.pl

Oceń naszą pracę